Често постављана питања

1. Ко све може да се региструје на eTwinning порталу?

На eTwinning порталу могу бити регистровани сви запослени у школама и предшколским установама у Републици Србији. Национални тим за подршку проверава и валидира сваку регистрацију. Потребно је да регистровани учесници eTwinning портала у Србији националном тиму за подршку доставе потврду да су запослени у наведеној установи. Учесници портала  су дужни да обавесте Национални тим за подршку о било каквој промени  статуса њиховог запослења, у супротном ће бити избрисани из базе корисника.

2. Да ли на eTwinning порталу могу бити регистровани и ученици?

Не, може да се региструје само наставно и ненаставно особље школе или предшколске установе. Ученици могу учествовати на порталу уколико их наставник/учитељ/васпитач позове у пројекат, искључиво путем корисничког имена и лозинке коју праве наставници у Twinspace делу портала.

3. Регистровао сам се на eTwinning портал, али не могу да приступим свом профилу.

Регистрација подразумева два основна корака. У првом кораку уписујете своју имејл адресу и корисничко име које ћете касније користити за пријаву на свој eTwinning профил. У другом кораку, Централна служба за подршку вам шаље имејл са линком на који треба кликнути, јер он вас води на образац за завршетак регистрације. Уколико не кликнете на овај линк, ваша регистрација није комплетирана и самим тим нећете моћи да се пријавите.

4. Променио сам радно место, да ли треба поново да се региструјем на портал?

Не, профил учесника портала  не сме да се дуплира. Потребно је да се промене подаци  на постојећем профилу. Измена се врши на вашем eTwinning live делу кликом на поље Уредите профил.

5. Да ли могу да променим податке које сам унео приликом регистрације?

Да, требало би да подаци о Вама и установи у којој радите буду редовно ажурирани. Профил можете да уредите на свом eTwinning live делу, кликом на поље Уредите. Све што наводите можете променити сем корисничког имена.

6. Заборавио сам лозинку, шта да радим?

На главном eTwinning порталу (на почетној страни) кликните на поље Заборављена лозинка које се налази у кућици у коју иначе уписујете корисничко име и лозинку. Унесите имејл адресу коју сте навели раније приликом регистрације и кликните на поље „пошаљите”. Централна служба за подршку ће Вам послати податке за ново уписивање и нову лозинку. Чим приступите свом eTwinning live делу, можете да променте лозинку.

7. Да ли се на eTwinning порталу може регистровати више мојих колега из исте школе?

Да, регистрација је индивидуална и сваки наставник из Ваше школе се региструје појединачно. На порталу могу бити регистровани сви који су укључени у рад школа и предшколских установа: учитељи, васпитачи, наставници, професори, библиотекари, педагози, психолози и директори. Важно је да приликом регистрације проверите да ли се неко из ваше установе већ регистровао и том приликом уписао назив институције. У падајућем менију ће се у том случају појавити име школе / предшколске установе као наведена опција. Уколико је не видите, потребно је да сами упишете назив установе у којој сте запослени.

8. Пријавио сам пројекат али је он још увек на чекању, шта се дешава?

Када покрећете пројекат, ви бирате колегу са којим ћете га спроводити. Да би пројекат постао видљив и заживео на порталу потребно је да се колега којег сте позвали сложи са свим што сте уписали, тј. пристане на учешће у пројекту. Тада пројекат мора да одобри eTwinning национални тим за подршку у Србији, уколико се ради о националном пројекту, или оба национална тима за подршку ако је реч о европском пројекту. Уколико мислите да је Ваш пројекат предуго на чекању, потражите помоћ свог eTwinning националног тима за подршку.

9. Зашто не могу да се прикључим пројекту?

На Вашем eTwinning live делу, у оквиру поља Уредите налази се поље Моја интересовања, а у оквиру њега Доступан/на сам за eTwinning пројекте. Потребно је да га обележите са Да. Поред овога, уколико нисте доставили потврду да сте запослени у васпитно образовној установи, нећете моћи да учествујете у пројекту док националном тиму за поршку не доставите одговарајућу потврду након чега се ваш налог валидира.

10. Хоћу да додам колеге у свој пројекат, како то да урадим?

Када покрећете пројекат, потребно је да одаберете колегиницу или колегу из ваше листе контаката који ће заједно са вама бити оснивач пројекта. Дакле, оснивачи су два учесника портала из две различите установе. Када пројекат постане активан (одобре га и колегиница/колега и национални тимови за подршку) можете позвати остале колеге да се прикључе као партнери. Поље за додавање нових партнера се налази на картици Пројекти, испод одређеног пројекта стоји поље Додај новог партнера. Није дозвољено дуплирати пројекат, тј. имати два иста који се спроводе у истом периоду. Национални тим за подршку ће у том случају брисати дупликат пројекта (онај који је покренут као други по реду).

11. Зашто немам Twinspace?

Twinspace је посебан део за комуникацију и размену материјала унутар једног пројекта. Приликом пријављивања пројекта важно је да обележите поље међу алатима да желите да користите Twinspace као опцију у пројекту. Уколико нисте оснивач, предлажемо да контактирате путем мејла оснивача пројекта и замолите да вас позове у пројекат и његов Twinspace.

12. Зашто не могу да пронађем поље путем којег се пријављујем за европску ознаку квалитета, а имам колеге из других земаља?

Систем сам препознаје да ли сте започели национални пројекат (када су оснивачи из исте земље) или сте започели европски пројекат (када су оснивачи из различитих земаља). Чак и када се националном пројекту прикључе учесници из других земаља, он остаје националан јер су оснивачи из исте земље. Национални пројекти не могу да конкуришу за европску ознаку квалитета нити за европске награде.

13. Да ли постоји одређена форма за прављење пројеката?

Да, на самом порталу постоји поље Креирајте пројекат. Кликом на ту опцију, портал вас води кроз 4 корака које чине јасно објашњења поља која треба попунити. Када све попуните, притисните поље Пошаљи. Тада је потребно сачекати да се предложени колега сложи и да пројекат одобри eTwinning национални тим за подршку.