Често постављана питања

1. Ко се све може регистровати на eTwinning портал?
На eTwinning порталу могу бити регистровани сви запослени у школским и предшколским установама у Републици Србији. Национални тим за подршку проверава сваку регистрацију. Потребно је да регистровани еТвинери у Србији Националном тиму за подршку доставе потврду да су запослени у наведеној установи. еТвинери су дужни да обавесте Национални тим за подршку о било каквој промени у статусу њиховог запослења, у супротном ће бити избрисани из базе корисника.

2. Да ли на eTwinning порталу могу бити регистровани и ученици?
Не, регистровати се може само наставно особље. Ученици могу учествовати на порталу уколико их наставник/учитељ/ васпитач позове у пројекат, искључиво путем лозинке коју праве наставници у Twinspace делу портала.

3. Регистровао сам се на eTwinning портал, али не могу да приступим свом профилу.
Регистрација подразумева два основна корака. У првом кораку уписујете своју e-mail адресу и корисничко име које ћете касније користити за пријаву на свој eTwinning профил. У другом кораку, Централна служба за подршку вам шаље мејл са линком на који треба кликнути, јер он вас води на образац за завршетак регистрације. Уколико не кликнете на овај линк, ваша регистрација није комплетирана и самим тим нећете моћи да се пријавите.

4. Променио сам радно место, да ли треба поново да се региструјем на портал?
Не, профил особе се не сме дуплирати. Потребно је променити податке на постојећем профилу. Измена се врши путем eTwinning радне површине, на картици Профил, кликом на Уредите профил.

5. Да ли могу да променим податке које сам унео приликом регистрације?
Да, требало би да подаци о Вама и установи у којој радите буду редовно ажурирани. Профил можете уредити на радној површини, картица Профил и поље Уредите профил. Све што наводите можете променити сем корисничког имена.

6. Заборавио сам лозинку, шта да радим?
На главном eTwinning порталу (на почетној страни) кликните на поље Заборавили сте лозинку које се налази у кућици у коју иначе уписујете корисничко име и лозинку. Унесите e-mail адресу коју сте навели раније приликом регистрације и кликните на поље пошаљите. Централна служба за подршку ће Вам послати податке за ново уписивање и нову лозинку. Чим приступите својој радној површини лозинку можете променити.

7. Да ли се на eTwinning порталу може регистровати више мојих колега из исте школе?
Да, регистрација је индивидуална и сваки наставник из Ваше школе се региструје појединачно. На порталу могу бити регистровани сви који су укључени у рад школских и предшколских установа, учитељи, васпитачи, наставници, професори, библиотекари, педагози, психолози, директори… Важно је да приликом регистрације проверите да ли се неко из ваше установе већ регистровао и том приликом уписао назив институције. У падајућем менију ће се у том случају појавити име школе / предшколске установе као наведена опција. Уколико је не видите, потребно је да сами упишете назив установе у којој сте запослени.

8. Пријавио сам пројекат али је он још увек на чекању, шта се дешава?
Када покрећете пројекат, ви бирате колегу са којим ћете га спроводити. Да би пројекат постао видљив и заживео на порталу потребно је да се колега којег сте позвали сложи са свим што сте уписали тј пристане на учешће у пројекту. Тада пројекат мора да одобри Национални тим за подршку у Србији, уколико се ради о националном пројекту, или оба Национална тима за подршку ако је реч о европском пројекту. Уколико мислите да је Ваш пројекат предуго на чекању, потражите помоћ од Националног тима за подршку.

9. Зашто не могу да се прикључим пројекту?
На Вашој радној површини у десном углу постоји поље доступан сам за eTwinning пројекте. Потребно је да га обележите са „Да, доступан сам“.

10. Хоћу да додам колеге у свој пројекат, како то да урадим?
Када покрећете пројекат, морате да одаберете колегиницу или колегу који ће заједно са вама бити оснивач пројекта. Дакле оснивачи су два еТвинера из две различите установе. Када пројекат постане активан (одобре га и колегиница/колега еТвинер и национални тимови за подршку) можете позвати остале колеге да се прикључе као партнери. Није дозвољено дуплирати пројекат, тј. имати два иста који се спроводе у истом периоду. Национални тим за подршку ће у том случају брисати дупликат пројекта (онај који је покренут као други по реду).

11. Зашто немам Twinspace?
Twinspace је посебан део за комуникацију и размену материјала унутар једног пројекта. Приликом пријављивања пројекта важно је да обележите поље међу алатима да желите да користите Twinspace као опцију у пројекту. Уколико нисте оснивач предлажемо да контактирате путем мејла оснивача пројекта и замолите да вас позове у пројекат и његов Twinspace.

12. Зашто не могу да пронађем поље путем којег се пријављујем за европску ознаку квалитета а имам колеге из других земаља?
Систем сам препознаје да ли сте започели национални пројекат (када су оснивачи из исте земље) или сте започели европски пројекат (када су оснивачи из различитих земаља). Чак и када се националном пројекту прикључе еТвинери из других земаља он остаје националан јер су оснивачи из исте земље. Национални пројекти не могу конкурисати за европску ознаку квалитета нити за европске награде.

13. Да ли постоји одређена форма за прављење пројеката?
Да, на само порталу постоји поље „Направи нови пројекат“. Кликом на ту опцију, портал вас води кроз 4 корака које чине јасно објашњења поља која треба попунити. Када све попуните притисните поље „Пошаљи“. Тада је потребно сачекати да се предложени колега сложи и да пројекат одобри Национални тим за подршку.