Održana je druga eTwinning konferencija u Srbiji

Druga godišnja eTwinning konferencija u Srbiji održana je 2. decembra 2015. godine u Hotelu Metropol u Beogradu. Konferenciji je prisustvovalo preko 300 učesnika, među kojima su bili nastavnici, vaspitači, pedagozi, psiholozi, direktori škola i predstavnici školskih uprava.

eTwinning konferencija

Pozdravne reči učesnicima su uputile gđa Snežana Marković, pomoćnik ministra u Ministarstvu prosvete nauke i tehnološkog razvoja i gđa Marija Filiopović – Ožegović upravitelj Fondacije Tempus. O temi „Zašto i kako IKT u nastavi“ i „Kako eTwinning može da pomogne primeni IKT-a u nastavi i radu sa decom“ govorili su gđa Snežana Marković, pomoćnik ministra u Ministarstvu prosvete nauke i tehnološkog razvoja, g. Sava Savić, pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija i gđa Jelena Dragaš, koordinator eTwinning nacionalnog tima za podršku u Fondaciji Tempus.

 

Gđa Jelena Kenić i g. Dalibor Todorović predstavili su svoje projekte koji su dobili Evropsku oznaku kvaliteta, nakon čega su svim prisutnim eTvinerima koji su dobili Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta upućene čestitke na ovom značajnom uspehu i uručeni simbolični pokloni.

eTwinning konferencija

Poslepodnevne paralelne sesije bile su namenjene predškolskim ustanovama, predstavnicima uprava škola i školskih uprava i osnovnim i srednjim školama. O primerima dobre prakse u osnovnim i srednjim školama govorili su eTwinning ambasadori u Srbiji gđa Nataša Majstrović i g. Dalibor Todorović, o primerima dobre prakse u vrtićima govorila je eTwinning ambasadorka Nataša Vrapčević dok se u uvodnom delu učesnicima obratila gđa Milena Škaljac, pomoćnik upravitelja u Fondaciji Tempus. Temu „Zašto je važno učestvovati u programu Erazmus+ i eTwinning-u; Trenutne mogućnosti za ustanove i planovi za narednu godinu“ predstavili su gđa Marija Filipović – Ožegović, gđa Jelena Dragaš i g. Marko Banković, koordinator grupe za karijerno vođenje i mobilnost u Fondaciji Tempus. Učesnici eTwinning konferencije su aktivno učestvovali u svim sesijama, postavljali pitanja i iznosili svoja iskustva sa eTwinning-om.

Možemo slobodno još jednom da zaključimo da su mogućnosti koje eTwinning program pruža višestruke. To su saradnja putem upotrebe IKT-a, integrisanje eTwinning projekata u redovan nastavni plan i program, rad u učionici na jedan drugačiji način, razvijanje digitalnih, jezičkih i međupredmetnih kompetencija učenika, kao i profesionalno usavršavanje nastavnika.