Хармонија различитости

ОШ Десанка Максимовић, Ниш

Јелена Вучковић

Циљ пројекта Хармонија различитости био је да ученици унапреде знање француског језика, развију свест о креативној природи процеса учења и значају конструктивне комуникације у тимском раду, подстакну се да сами планирају, организују, спроводе и прате активности, да примене знање из других предмета, а све то у складу са својим могућностима.

Школа Десанка Максимовић је остварила велика постигнућа у области инклузивног образовања, а приликом реализације овог пројекта учесници су били вођени цитатом из романа Мали принц: „Оно што краси пустињу је што се у њој негде скрива бунар“. Активности су спровођене на редовним часовима српског и француског језика са ученицима виших разреда, а ослањале су се и на знања из других предмета – географије, биологије, хемије, техничког и информатичког образовања. Ученици су такође укључени у рад драмске секције. Све активности су биле двојезичне, а био је заступљен рад у групама:

  • Прва група је правила плакате са мислима из књиге.
  • Друга група је осмислила шпице за најаву програма, односно телевизијских емисија: „Дневник“, „Интервју“, „Разговор с поводом“, „Очи у очи“ (деца – одрасли), „Ексклузивно“.
  • Трећа група је описала путовање Малог принца у виду извештаја. Извештај су прочитали у Дневнику.
  • Четврта група је радила интервју са Малим принцем с циљем да се истакну његове особине. Разговор се водио у телевизијској емисији „Интервју“.
  • Пета група је осмислила интервју са писцем. Теме интервјуа су се односиле на остале ликове. Егзипери је био гост телевизијске емисије и одговарао је на питања новинара као и гледалаца.
  • Шеста група је осмислила телевизијску емисију у којој се водила дебата између одраслих и деце. Тема емисије је „Љубав и пријатељство у Малом принцу“ (L’amour et l’amitié dans Le Petit Prince). Користили су се цитати из романа. Расправа се водила у телевизијској емисији уживо.
  • Седма група је наставила причу тако што нас је известила о судбини Малог принца који се директно укључио у Дневник са извештајем о томе шта се десило са њим, ружом, овцом…
  • Ученици који раде по ИОП-у 2 су склапали слагалице са илустрацијом Малог принца и укратко их представили.