Training and Cooperation Activities (TCA)

Training and Cooperation Activities (TCAs), formerly called Transnational Cooperation Activities, are international activities (seminars, training programmes, conferences, research activities, webinars, online courses, etc.) that are part of the Erasmus+ programme. The aim of TCAs is to support networking and forming partnerships between individuals and institutions and in that way to contribute to achieving the aims of the Erasmus+ programme.

The focus of the TCAs is on sharing practices, experiences, supporting competence development and providing networking opportunities for individuals all over Europe. TCAs are generally open for representatives of educational and youth institutions and organisations.

 

TCA activities are available to Serbian citizens starting from 2019. As the organization responsible for the implementation of the Erasmus + programme in Serbia, the Foundation Tempus:

  • organizes TCA events in Serbia and invites participants from other programme countries to participate in them;
  • sends participants from Serbia to TCA events in other programme countries organized by other organisations responsible for the implementation of the Erasmus + programme;
  • participates in TCA surveys relevant to the implementation of the Erasmus + programmes in programme countries.

All interested individuals can find information about TCAs through the official portals (SALTO YOUTH or SALTO E&T), or through the registration forms that can be found on this website. However, the Foundation Tempus cannot guarantee the sending of participants from Serbia or financial support for their participation in all  events available on SALTO platforms. Through its website and mailing lists Foundation Tempus regularly promotes TCA events to which it can send participants.  All who are interested are invited to follow the news and add their e-mail address to the Foundation Tempus’s mailing lists.

Šta je važno znati kod konkurisanja za TCA događaje?

Pored osnovnih podataka, prijava za TCA najčešće uključuje pojašnjenje motivacije kao i način na koji će pojedinac koji bude poslat na događaj u inostranstvo kasnije iskoristiti svoje iskustvo, najčešće u radu svoje organizacije/institucije.

U slučaju da je za učešće potrebno poznavanje stranog jezika, preduslov za učešće je posedovanje traženog nivoa znanja tog jezika. Za većinu događaja je dovoljno da učesnici mogu da aktivno učestvuju u diskusiji.

Fondacija Tempus bira učesnike TCA događaja iz Srbije uzimajući u obzir:

  • sveukupni kvalitet prijave u odnosu na profil učesnika koji se traži za taj događaj;
  • eventualnu proveru znanja jezika na kojem se odvija TCA događaj;
  • potencijal za primenu/širenje rezultata TCA skupa.

Prednost se daje i kandidatima iz organizacija/institucija koji ranije nisu bili na TCA skupovima, a vodi se računa i o tome da učesnici TCA događaja dolaze iz različitih krajeva Srbije i različitih tipova obrazovnih ustanova i organizacija koje rade u sektoru neformalnog obrazovanja mladih i o drugim eventualnim specifičnostima koje može da zatraži organizator događaja.

Formalni preduslovi za prijavljivanje

Oni koji se prijavljuju za učešće na TCA događajima moraju ispunjavati sledeća tri uslova, tj. da su:

  • državljani ili rezidenti Republike Srbije,
  • predstavnici organizacije/ustanove koja je registrovana kao domaće pravno lice u Republici Srbiji i koja je aktivna na teritoriji Republike Srbije,
  • poseduju relevantno iskustvo za učešće na skupu u odnosu na temu skupa. Relevantno može biti i iskustvo organizacije koju predstavljate.

Provera dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost ova tri preduslova će se raditi u finalnoj fazi selekcije učesnika, tj. samo kod kandidata koji su se našli na kratkoj listi za odabir.

Učesnicima volonterskih aktivnosti Erazmus+ programa (u sektoru mladih) ne može biti odobreno učešće na TCA događajima.

Specifičnost za TCA SALTO Youth portal

U sektoru mladih, pre prijave za učešće na TCA događajima za oblast mladih preko SALTO Youth portala, neophodno je da pojedinac registruje svoju organizaciju i sebe na pomenutom portalu. Podaci o organizaciji kojoj pojedinac pripada automatski će se pojaviti u svim prijavama za događaje za koje taj pojedinac konkuriše.

Napominjemo da SALTO Youth portal sadrži i veliki broj korisnih informacija o različitim metodama rada za područje neformalnog obrazovanja mladih. Na istom portalu, pojedinci se mogu registrovati i kao treneri i ponuditi svoje angažovanje u organizaciji događaja u tom svojstvu.

Kako se finansiraju TCA aktivnosti?

Sredstva od kojih se finansiraju TCA aktivnosti izdvajaju se iz budžeta Nacionalnih agencija za KA2 projekte strateških partnerstava.

Fondacija Tempus može da refundira troškove učešća pojedinaca na TCA skupovima u inostranstvu ili na međunarodnim TCA događajima u Srbiji maksimalno do iznosa od 95% ukupnih troškova učešća pojedinca.  Shodno i pravilima Erazmus+ programa, učesnici TCA događaja u obavezi su da sufinansiraju svoje učešće na TCA događajima u iznosu od minimum 5% (iznos se odnosi na ukupne troškove učešća, npr. celokupne troškove puta, vize i paketa za trošak boravka na skupu) ili da obezbede drugih izvor sufinansiranja (od svoje organizacije, drugog donatora i sl.)

Fondacija Tempus će učesnicima koji su odobreni za učešće uz obaveštenje o statusu prijave poslati i sve informacije u vezi sa organizacijom puta i refundacijom troškova. Konačan trošak puta, a time i iznos za refudiranje moguće je utvrditi tek nakon sagledavanja celokupnih prihvatljivih putnih troškova odnosno po povratku sa putovanja i pristizanju svih neophodnih dokumenata.

Pravila refundacije troškova odlaska na TCA aktivnosti

Učesnici događaja samostalno organizuju svoje putovanje do mesta događaja.  Prihvatljivi putni troškovi za refundaciju su:

  • Avio-karte ekonomske klase;
  • Autobuske i vozne karte (isključujući gradski prevoz) sa datumima koji odgovaraju datumima održavanja aktivnosti;
  • Računi za benzin i putarine – za slučaj da pojedinac putuje sopstvenim autom refundira se iznos od 7 dinara po km za oba pravca putovanja u zemlji, odnosno 0,15 evra po km razdaljine između mesta polazišta i odredišta za  putovanja u inostranstvu;
  • Račun za korišćenje kombi i/ili taksi prevoza, pod uslovom da je to unapred najavljeno i u pismenoj formi odobreno od strane Fondacije Tempus;
  • Troškovi viza (ako se ispostavi da su potrebni).

Važno: Osobe koje su odabrane da učestvuju na događaju treba da organizuju svoj put na najekonomičniji način. U slučaju da pojedinac planira putovanje u periodu koji se u potpunosti ne podudara sa datumima održavanja aktivnosti, a želi da zatraži refundaciju putnih troškova od Fondacije Tempus, neophodno je da unapred obavesti Fondaciju Tempus i zatraži odobrenje.

Putno osiguranje se preporučuje, ali nije prihvatljiv trošak za refundaciju.

Hrana i smeštaj za učesnike TCA događaja ugovoreni su od strane organizatora aktivnosti i Fondacija Tempus ih plaća direktno organizatoru skupa (učesnik TCA događaja ne može da ih ugovori samostalno).

U slučaju značajnih troškova koje učesnici TCA događaja treba da finansiraju pre samog događaja (a koji su prihvatljivi za kasniju refundaciju), Fondacija Tempus je u mogućnosti da predfinansira troškove uz potpisivanje ugovora. I u ovom slučaju, učesnik je u obavezi da samostalno finansira 5% ukupnih troškova odlaska na događaj.

Ukoliko pojedinac nije učestvovao na aktivnosti (osim u slučaju izuzetnih situacija koje se smatraju opravdanim), u skladu sa ugovorom, dužan je da nadoknadi Fondaciji Tempus iznos sredstava koji je bio uplaćen za učešće. Takođe, u tom slučaju nije moguće zatražiti ni refundaciju troškova puta.

Koraci pri prijavljivanju i učešću na TCA događaju

1. Pratite portale za TCA aktivnosti (SALTO YOUTH i SALTO E&T), kao i vesti na našem sajtu. Savetujemo Vam da se prijavite na našu mejling listu, i na taj način redovno dobijate informacije o budućim TCA događajima.

2. Nakon što pronađete TCA događaj koji Vas interesuje, Vaš zadatak je da se prijavite za učešće(popunjavanjem onlajn prijave ili registracionog formulara).

3. Ukoliko je Vaša prijava u užem izboru, Fondacija Tempus Vas pre konačne selekcije, može kontaktirati radi obavljanja intervjua na engleskom jeziku.

4. Nakon što je Vaše učešće odobreno, dobićete mejl sa tim obaveštenjem, kao i svim informacijama vezanim za organizaciju puta i refundaciju troškova od strane Fondacije Tempus.

5. Vaš sledeći korak jeste da samostalno organizujete svoje putovanje na najekonomičniji način. Najčešće su to avionske karte ekonomske klase, ali u zavisnosti od samog mesta događaja Vi možete da idete i sopstvenim automobilom, autobusom, vozom.

6. Zatim sledi Vaš odlazak i aktivno učešće na samom seminaru! Ne zaboravite da tokom i nakon događaja sačuvate sve račune, potvrde rezervacija, karte, karte za ukrcavanje, račune za gorivo i putarinu i bilo koje druge dokaze koje ćete podneti za refundaciju.

7. Nakon povratka sa TCA događaja, popunjavate elektronski izveštaj i sve eventualne karte i račune u elektronskom obliku šaljete na našu mejl adresu, dok originale svih karata i računa šaljete poštom.

8. Nakon što dobijemo Vašu dokumentaciju, pokrećemo proceduru za refundaciju troškova o čemu Vas obaveštavamo mejlom. Nažalost, ovaj proces može trajati i nekoliko nedelja, tako da Vas molimo za razumevanje i strpljenje do momenta isplate.

9. Na kraju, vreme je za primenu stečenih znanja u Vašoj lokalnoj zajednici!

Skip to content