Kakve su potrebe mladih za medijskom pismenošću danas? Kako je napredak tehnologije promenio realnost medijske pismenosti? Koje etičke vrednosti mladi treba da uzimaju u obzir kada koriste savremene tehnologije i internet?
Cilj ovog kursa je da osnaži nastavnike i edukatore da na odgovoran i inovativan način promovišu medijsku pismenost i podrže mlade da razumeju mogućnosti i izazove koncepata kao što su algoritmi, veliki modeli jezika (Large Language Models) i njihovu povezanost sa tehnologijom. Posebna pažnja biće posvećena ispitivanju interneta u svetlu korišćenja prirodnih i ljudskih resursa.
Kurs može da se prati po individualnom radnom planu. Po jedan modul biće započet svake nedelje. Neophodno je da se obrati pažnja na nekoliko rokova − rok za kvizove i rok za pregledanje radova kolega učesnika.
Zainteresovani nastavnici već sada mogu da se priključe grupi na Facebook-u ili podele svoje mišljenje na platformi X (bivši Twitter) putem hashtag–a #MediaLiteracyforEducators.
Kurs počinje 6. maja 2024. godine i traje pet i po nedelja. Očekuje se da učesnici posvete ukupno 12 sati pohađanju kursa i izradi zadataka.
Ciljevi koje će polaznici da ostvare:
- Upoznaće principe efikasnog podučavanja medijske pismenosti i kritičkog mišljenja;
- Razumeće izazove s kojima se suočavaju mladi ljudi prilikom korišćenja modernih tehnologija;
- Razumeće na koji način tehnologija utiče na pojedince, društvo i svet;
- Naučiće kako da razviju obrazovne modele koji zadovoljavaju potrebe učenika za medijskom pismenošću.
Preduslovi
Kurs je namenjen svim nastavnicima osnovnih i srednjih škola bez obzira na predmete koje predaju. Dobro došli su i drugi edukatori i zainteresovane strane − bibliotekari, edukatori u neformalnom obrazovanju, stručni saradnici i donosioci odluka koje zanima ova tema.
Moduli:
- Modul 1: Sledeća digitalna decenija – zašto je medijska pismenost od presudnog značaja? – počinje 6. 5. 2024.
- Modul 2: Naš odnos sa tehnologijom – počinje 13. 5. 2024.
- Modul 3: Kako algoritmi i veštačka inteligencija utiču na naš svakodnevni život − počinje 20. 5. 2024.
- Modul 4: Skriveni troškovi interneta − počinje 27. 5. 2024.
Sertifikat
Polaznici koji urade kvizove, predaju sopstveni scenario učenja i pregledaju scenarije učenja drugih učesnika dobiće sertifikat ovog kursa. U proseku 95% prijavljenih završi kurs.
Konačni rok za završetak svih aktivnosti je 12. jun 2024, do 23.59 sati po srednjoevropskom vremenu.
Učešće u kvizovima čini 5% konačne ocene. Scenario učenja, zajedno sa pregledanjem scenarija drugih učesnika, čini 95% konačne ocene.
Zainteresovani mogu da se prijave putem ovog linka.