Šta je eTwinning projekat?

eTwinning projekat je onlajn partnerstvo nastavnika i učenika iz različitih zemalja koje učestvuju u programu. Zajedničkim radom na digitalnoj platformi, nastavnici i učenici se povezuju, razmenjuju ideje i sarađuju na kreativan i inovativan način.

Nastavnici, stručni saradnici i vaspitači koriste digitalne alate kako bi, zajedno sa svojim učenicima, ostvarili saradnju sa kolegama iz škola u Evropi i šire, radeći na zajedničkim temama koje su uključene u nastavu. Ovakvi projekti ne samo da unapređuju proces učenja, već i podstiču međukulturnu razmenu, razvoj digitalnih i komunikacionih veština, kao i jačanje saradnje škola. 

Kako se sprovodi eTwinning projekat?

 

Projekat pokreću najmanje dva nastavnika koja se povezuju preko eTwinning platforme. Učenici i nastavnici zajedno istražuju teme, koriste digitalne alate za razmenu materijala, zajednički kreiraju sadržaje i stiču znanja praktičnim radom. On se organizuje u zatvorenom digitalnom prostoru projekta – TwinSpaceu, nastavnici i učenici sarađuju i komuniciraju u bezbednom okruženju. 

Šta je važno za kvalitetan eTwinning projekat? 

Povezanost sa nastavnim planom – Projekat treba da bude integrisan u nastavu, npr. kao uvod u temu ili način sistematizacije gradiva. 
Saradnja i aktivnost učenika – Učenici treba da budu aktivni učesnici u projektu, kako bi stekli i uvežbali nova znanja i veštine i povezali se sa vršnjacima iz drugih škola i zemalja. 
Kreativna upotreba digitalnih alataeTwinning projekti koriste različite IKT alate za komunikaciju, kreiranje sadržaja i povezivanje. 
Međukulturna razmena – Rad u mešovitim međunarodnim timovima pruža priliku za upoznavanje različitih kultura i razvoj jezičkih i saradničkih veština. 
Jasno definisani ciljevi i evaluacijaSprovođenjem projekta se postižu konkretni obrazovni ishodi, a rezultati se dokumentuju u TwinSpace-u. 

eTwinning projekti doprinose modernizaciji nastave, čineći je dinamičnijom, interaktivnijom i prilagođenom savremenim izazovima. Istovremeno, podstiču učenike na aktivno učešće, kreativno razmišljanje i razvoj praktičnih veština smislenim i inovativnim učenjem. 

Primeri dobre prakse 

 

eTwinning projekti, virtuelni projekti na eTwinning portalu putem kojih se obrađuju različite teme iz nastave saradnjom i upotrebom informaciono-komunikacionih tehnologija, predstavljaju primere dobre pedagoške prakse i mogu da budu inspiracija drugim nastavnicima i vaspitačima. U nastavku pogledajte neke od uspešnih eTwinning projekata. 

U školskoj 2021/22. godini eTwinning nacionalni tim za podršku Srbije posebno je izdvojio sledećih pet projekata:  

  1. Virtual Kindergarten2 – Olga Milićević, PU „Naša radost” iz Aleksandrovca 
  2. Blue Planet – Danijela Kužet, OŠ „Mića Stojković” iz Umčara 
  3.  „Nobel Prizes and Our World – Marijana Tešić, STŠ „Mileva Marić” iz Titela 
  4. P.I.L.L – Poetry in Language Learning – Ljiljana Slijepčević, Dvanaesta beogradska gimnazija 
  5. Public Secret – Jasna Bošković, ETŠ „Nikola Tesla” iz Pančeva. 

Na godišnjoj nacionalnoj eTwinning konferenciji 2023. godine, predstavljeni su najuspešnijieTwinningprojekti u školskoj 2022/2023: 

  1. „AI in the Air”, Anica Tričković, Gimnazija 9. maj” u Nišu; 
  2. Bridges Across Cultures“, Biljana Nikolić, OŠ Vuk Karadžić” u Kruševcu; 
  3. Živimo zelenije i održivije/Living Greenly and Sustainably“, Biljana Popović, OŠ Knez Sima Marković” u Beogradu; 
  4. eTwinWorld Travel Agency“, Dragana Videnov, OŠ Sveti Sava” u Kikindi; 
  5. Green Action Project“, Nataša Vrapčević, PU Naša radost” u Subotici. 

Više o njima možete da pogledate ovde.  

Godine 2024. eTwinning nacionalni tim za podršku prvi put je dodelio pet nacionalnih nagrada nastavnicima sa najkvalitetnijim  eTwinning  projektima, koji su dobili  eTwinning  nacionalnu oznaku kvaliteta i koji se ističu po aktivnoj saradnji sa partnerima, inovativnoj i svrsishodnoj primeni IKT alata i održivim projektnim rezultatima. Dobitnici nacionalnih nagrada za 2023/24. su: 

  1. Edina Đorović, PU „Naša radost“ u Subotici, za eTwinning projekat „STEAMati od vrtića“,za uzrast do šest godina (vrtići i predškolske grupe); 
  2. Ljiljana Sokolović, OŠ „Nikodije Stojanović Tatko“ u Prokuplju, za eTwinning projekat „Pišem ja, pišeš ti/ I write, you write“,za uzrast od sedam do 11 godina (niži razredi osnovnih škola); 
  3. Olgica Spasojević, OŠ „Petar Leković“ u Požegi, za eTwinning projekat „Olympic games through SDGs and podcasts“,za uzrast od 12 do 15 godina (viši razredi osnovnih škola); 
  4. Dalibor Todorović, gimnazija „9. maj“ u Nišu, za projekat „Ardubots RACE − Robotics Arduino Challenge in Europe“,za uzrast od 16 do 19 godina (srednje škole i gimnazije); 
  5. Marija Rakić-Ljubomirović, Hemijsko-prehrambena tehnološka škola u Beogradu, za eTwinning projekat „STEMopoly“,za projekte u oblasti srednjeg stručnog obrazovanja (IVET). 

Projektni kompleti 

 

Projektni kompleti su vodiči koji vas korak po korak usmeravaju ka kreiranju uspešnih projekata u okviru eTwinning-a i van njega. Mogu da se koriste kao model za rad ili kao izvor inspiracije za nove projektne ideje. Sadrže predloge konkretnih aktivnosti, nastavne materijale i smernice za primenu u učionici, olakšavajući organizaciju kvalitetnih međunarodnih saradnji.  

Skip to content